2 januari 2020

2019 in vogelvlucht

Een terugblik op de MEDIA cijfers van afgelopen jaar

Als Creative Europe Desk NL kunnen we terugkijken op een mooi jaar waarbij veelbelovende MEDIA projecten en activiteiten werden gehonoreerd.

Hierbij een overzicht van de resultaten in vogelvlucht:

Ontwikkelingsbijdragen voor producenten

Nederlandse producenten ontvingen in 2019 een totaalbedrag van 1.187.296. Drie producenten ontvingen ontwikkelingssubsidie voor een individueel project, 5 producenten slate funding en 2Awesome Studio’s kreeg een videogame ontwikkelingsbijdrage voor hun videogame Seekers Portal.
 

Online innovatie


Promotie van Europese audiovisuele werken online: drie Nederlandse projecten ontvingen een recordbedrag van totaal 1.120.862 onder deze oproep, maar liefst 9,1% van het beschikbare totaalbedrag. De gelukkigen waren OUttv, ODMedia en TicketingGroup.

Daarnaast ontving TicketingGroup ook een subsidie van 258.550 onder de cross-sectorale pilotoproep van de Europese Commissie: Digitale brug tussen cultuur en audiovisuele content.

Festivals, markten en trainingen

Vier filmfestivals, vier filmmarkten en vijf trainingsinitiatieven ontvingen totaal €1.809.442 in 2019. Dat is 10% van het totaalbedrag dat Creative Europe aan trainingen, markten en festivals verleende vorig jaar.

Co-productiefondsen


Twee co-productiefondsen, IDFA Bertha Fonds en Hubert Bals Fonds, werden wederom gehonoreerd. Ditmaal voor een totaalbedrag van €1.100.000, dat is 480.000 euro meer dan het jaar ervoor 53% van het totaal gehonoreerde bedrag.

Felicitaties aan alle beneficienten!

Geïnspireerd?


In 2020 zijn er weer volop kansen voor de AV industrie met de volgende openstaande oproepen:


Meer weten of een adviesafspraak aanvragen? Neem contact op met MEDIA@creativeeuropedesk.nl.

Abonneer op onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van  alle oproepen, resultaten en de toekomst van het Creative Europe programma na 2020.