5 juni 2020

Publicatie: Feiten & Cijfers 2019 Creative Europe MEDIA

Ruim 8,8 miljoen euro naar Nederlandse audiovisuele industrie

Filmstill van 'Mijn bijzonder rare week met Tess' van Steven Wouterlood. Producent: Bind Film. Foto: Bert Nijman

In 2019 werd voor ruim 123 miljoen euro aan subsidies verstrekt uit het Creative Europe MEDIA programma. Ruim 8,8 miljoen euro ging daarvan naar de Nederlandse audiovisuele industrie.
Totaal werden 59 succesvolle Nederlandse aanvragen toegekend uit het programma voor een totaalbedrag van ruim 7 miljoen euro. Uit cross-sectorale calls en voorbereidende acties van DG Connect is ruim 800.000 euro toegekend. Daarnaast halen meer dan 50 Nederlandse bioscopen een bedrag van 907.500 uit Europa Cinemas. Hiermee vloeit dus direct ruim 8,8 miljoen euro uit Europa naar de Nederlandse audiovisuele sector. Nederland staat daarmee in 2019 in de top 5 van landen die de meeste financiële steun uit het het programma halen. Lees dit en meer in onze publicatie 'Feiten & Cijfers Creative Europe MEDIA 2019'.

Ontvangt u liever een gedrukt exemplaar? Neem dan contact op met Annelies Bokma.