2 september 2020

Monitoring Report Creative Europe 2019

Een overzicht van resultaten, succesverhalen en uitdagingen van de subprogramma's MEDIA, Cultuur en Cross-sectoraal 2019

Creative Europe heeft het Monitoring report 2019 gepubliceerd met een overzicht van alle resultaten, succesverhalen en uitdagingen van de subprogramma's MEDIA, Cultuur en Cross-sectoraal 2019 op een rij. 

Het programma heeft vorig jaar een aantal specifieke maatregelen verder doorontwikkeld in nauwe samenspraak met belanghebbenden en experimenteerde met nieuwe vormen van ondersteuning op belangrijke gebieden zoals de verspreiding van audiovisuele content, muziekdiversiteit, mobiliteit van kunstenaars, internationale cultuur relaties, verduurzaming en gendergelijkheid.

Enkele cijfers over Creative Europe 2019 op een rij:

  • 1373 projecten ontvingen steun
  • Een budget van 190 miljoen euro
  • MEDIA bereikte een publiek van 125 miljoen mensen
  • 108 nieuwe cultuur partnerschappen kwamen tot stand
  • 21 MEDIA gesteunde films wonnen 40 grote internationale awards
  • Sinds 2014 werden er 2700 boeken vertaald en gepromoot
  • Sinds 2014 zijn 3100 culturele organisaties samenwerkingen aangegaan

Lees het volledige rapport hier (pdf)