30 mei 2017

MEDIA resultaten voor Markttoegang gepubliceerd

VR Days Europe, Cinekid, HFM, IDFA ontvangen samen meer dan een half miljoen euro.

Foto: VR Days Europe

Het Uitvoerend Agentschap in Brussel publiceerde op 24 mei 2017 de selectieresultaten van de MEDIA oproep voor Markttoegang (call 17/2016, deadline 2 februari 2017).

Deze subsidie is bedoeld voor organisaties die de toegang tot de Europese en internationale markt voor professionals vergemakkelijken en de verspreiding van audiovisuele werken bevorderen (via markten, online tools en promotionele activiteiten).

In totaal kwamen 97 aanvragen binnen, waarvan 62 initiatieven werden geselecteerd (slagingspercentage van 64%) voor een totaalbedrag van 7.507.665 euro.

Uit Nederland werden vijf aanvragen ingediend, waarvan er vier werden geselecteerd (slagingspercentage van 80%) voor een totaal van 535.000 euro. Een prachtige score, met het enige gesteunde VR initiatief in deze ronde! VR Days Europe ontvangt voor het eerst steun van Creative Europe en verzorgt op 25, 26 en 27 oktober 2017 inspirerende
keynotes, expertsessies, workshops, seminars, een coproductiemarkt en meer in Amsterdam.

Alle Nederlandse geselecteerden op een rij:

  • Holland Film Meeting Co-Production Platform 2017 (Stichting Nederlands Filmfestival)
  • IDFA Forum (Stichting International Documentary Filmfestival Amsterdam)
  • Cinekid for Professionals (Stichting Cinekid Amsterdam)
  • VR Days Europe (Stichting Dutch Virtual Reality Days)

Klik hier voor een overicht van alle selectieresultaten voor deze oproep.