Resultaten voor 'Promotie van Europese Audiovisuele Werken Online' bekend.

Image
Afbeelding
Caption
Logo OUTtv

Resultaten voor 'Promotie van Europese Audiovisuele Werken Online' bekend.

OUTtv ontvangt 294.068 euro

De Europese Commisise heeft de resultaten bekend gemaakt van de Creative Europe regeling Promotie van Europese Audiovisuele werken online 2018 (deadline: 5 april 2018).

Het doel van deze subsidie is het aanmoedigen en ondersteunen van transnationale marketing, branding en distributie van recente Europese audiovisuele werken via alle andere platformen dan bioscoop en het stimuleren van nieuwe distributievormen en bijhorende nieuwe businessmodellen. De oproep bestaat uit drie actielijnen.

Uit Nederland kwamen drie aanvragen, waarvan één project is gehonoreerd; OUTtv Over The Top Interactive Platform (OUTtv) ontvangt 294.068 euro. Daarnaast is Stichting Nederlandse Filmpromotie* partner in het gehonoreerde project European Cinema & VoD Initiativ van hoofdaanvrager Carbec Media (FR).

In totaal zijn werden 88 aanvragen gedaan, waarvan er 30 zijn toegekend voor een bedrag van 8.626.330,79 euro. Dat betekent een slagingspercentage van 34%.

Klik hier voor een totaaloverzicht van de resultaten voor deze oproep.

*Stichting Nederlandse Filmpromotie zet zich in voor de promotie van de (Nederlandse) documentaire en artistieke film, onder meer met Picl, de online zaal van de filmtheaters.

Did you find this information useful?
0