6 februari 2019

24 MEDIA-gesteunde films vertoond op de Berlinale

'Mijn Bijzonder Rare Week met Tess' van Steven Wouterlood. Het scenario is geschreven door Laura van Dijk en de producent is Joram Willink van BIND.

In het programma van de Berlinale (7 t/m 17 februari 2019) zijn dit jaar 24 MEDIA-gesteunde films opgenomen. Vijf van de 24 films strijden om de Gouden Beer in de hoofdcompetitie. In totaal ontvingen deze films meer dan 1,7 miljoen euro aan EU-financiering via de MEDIA-oproepen voor ontwikkeling en distributie of met behulp van internationale coproductiefondsen.

De Berlinale opent met de MEDIA-gesteunde film The Kindness of Strangers van Lone Scherfig (DK/CA/SE/FR/DE). Ook worden vier MEDIA-gesteunde films met Nederlandse inbreng vertoond: Monos, The Miracle of the Sargasso Sea, By the Name of Tania en Mijn bijzonder rare week met Tess.

Hieronder een overzicht van alle MEDIA films per categorie.

Competition

Berlinale Special

Panorama

Generation 14plus

Generation Kplus

'Honorary Golden Bear' voor actrice Charlotte Rampling met zes door MEDIA gefinancierde titels:

Culinary Cinema

Het volledige filmprogramma van de Berlinale is hier te vinden.