MEDIA-gesteunde films in Cannes

Image
Image
Moneyboys cannes 2021
Caption
Moneyboys van regisseur C.B Yi.

MEDIA-gesteunde films in Cannes

Deze 17 MEDIA-gesteunde films draaien op het filmfestival in Cannes
MEDIA

Het filmfestival van Cannes staat voor de deur. Het festival, dat door de coronacrisis is verplaatst naar 6 - 17 juli, vertoond deze editie welgeteld zestien MEDIA-gesteunde films. Hieronder een overzicht:

Competitie

  • The Story of My Wife, door ldikó ENYEDI (Hongarije, Duitsland, Frankrijk, Italië), ondersteund in ontwikkeling en distributie.
  • Bergman Island, van Mia HANSEN-LOVE (Frankrijk, België, Zweden, Duitsland), met steun voor distributie.
  • Compartment n.6, door Juho KUOSMANEN (Finland, Estland, Duitsland, Rusland), met steun in ontwikkeling.
  • Titane, van Julia DUCOURNAU (Frankrijk, België), met steun in ontwikkeling.
  • Tre piani, van Nanni MORETTI (Italië, Frankrijk), met steun voor distributie.


Un Certain Regard

  • Onoda, van Arthur HARARI (Frankrijk, Duitsland, België, Italië), met steun in ontwikkeling.
  • Moneyboys, van C.B Yi (Oostenrijk, Frankrijk, België), met steun in ontwikkeling.
  • Prayers for the stolen, van Tatiana HUEZO (México, Duitsland), ondersteund met internationale coproductiefondsen.
  • Lamb, van Valdimar JÓHANSSON (IJsland), gesteund in distributie.
  • Un monde, van Laura WANDEL (België), steun in het kader van distributie.


Buiten competitie

  • Where is Anne Frank van Ari FOLMAN, ondersteund in ontwikkeling.


Première Cannes

  • Mothering Sunday, door Eva HUSSON (UK), ondersteund in ontwikkeling.


Speciale voorstellingen

  • Les heroiques, door Maxime ROY (Frankrijk), ondersteund in ontwikkeling.


Semaine de la Critique

  • Libertad, van Clara ROQUET (Spanje, België), steun in ontwikkeling en distributie.
  • Small body, van Julie LECOUSTRE (Frankrijk, Slovenië, Italië), met steun in ontwikkeling.
  • Olga, door Elie GRAPPE (Frankrijk, Zwitserland), in ontwikkeling gesteund.


Quinzaine des réalisateurs

  • Mon Légionnaire van Rachel LANG, in ontwikkeling.

Creative Europe MEDIA investeerde in totaal meer dan 2,1 miljoen euro in de ontwikkeling en distributie van deze films.

Creative Europa MEDIA-evenementen tijdens Cannes 2021
De Europese Commissie zal niet fysiek aanwezig zijn in Cannes, maar zal wel actief deelnemen aan verschillende online evenementen en discussies

Meer informatie over de evenementen die de Commissie heeft georganiseerd vind je hier.

Did you find this information useful?
0